Veelgestelde vragen

Algemene vragen
Wanneer is het lesprogramma bekend voor het nieuwe seizoen?

Het programma van het nieuwe seizoen (september t/m april) zal medio maart op de website komen te staan.

Tot wanneer kan ik mij opgeven voor een opleiding, cursus of workshop?

Voor opleidingen kunt u zich zelfs nog opgeven tot einde van de herfstvakantie. U wordt dan extra begeleid door de docent zodat u snel bij bent.

 

Tot de start van de cursussen of workshops kunt u zich aanmelden. We kijken wel een paar dagen voor de start of er voldoende aanmeldingen zijn.
Om een goed beeld te krijgen kan het dus wel van belang zijn om op tijd aan te melden.

Wanneer starten de lessen?

De 1e jaars opleidingen beginnen in de week van 12 september 2016.
Net als 2e en 3e jaar Keramiek, 2e jaar Beeldhouwen/Ruimtelijk Vormgeven en Academisch Atelier Ruimtelijk.

Kunst & Vormgeving start 20 september 2016.

Alle andere jaren beginnen in de week van 5 september 2016

Cursussen en workshops starten het hele jaar door.

Hoe weet ik of de opleiding / cursus / workshop doorgaat?

Na uw inschrijving ontvangt u hiervan een bevestigingsbrief. U ontvangt niet nogmaals een bevestiging of het door gaat.
Wanneer de opleiding, cursus of workshop niet door kan gaan, neemt Crejat voor de start van de eerste les contact met u op.

Heb ik ervaring nodig om bij Crejat een opleiding te volgen?

Nee, het maakt niet uit of u wel of geen ervaring heeft wanneer u begint aan een opleiding bij Crejat.
Heeft u al veel ervaring, dan is het mogelijk om in te stromen in een vervolgjaar. Hiervoor kunt u contact opnemen met Crejat om de mogelijkheden te bespreken.

 

Ook de cursussen en workshops zijn geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Wat moet ik meenemen voor de eerste les?

Voor de eerste les van de opleidingen hoeft u enkel pen en papier voor aantekeningen mee te nemen en geld voor de boeken/readers. Informatie hierover vindt u bij de desbetreffende opleiding.

Bij Tekenen en Schilderen wordt de materialenlijst de eerste les uitgedeeld en besproken.

Bij sommige workshops moet u iets meebrengen. Dit wordt aangegeven in de bevestigingsbrief die u heeft ontvangen. U kunt dit ook op de website vinden bij de betreffende workshop.

Wat kan ik met het diploma van Crejat

Een diploma van Crejat is niet erkend, wel bekend. Zij heeft als waarde dat de student na afronding voldoende kennis en vaardigheden bezit om zelf als beeldend vormgever aan de slag te gaan maar ook om les te geven bij buurthuizen of andere Creatieve instellingen. Het is geen officiële lesbevoegdheid. Het diploma op zich heeft geen waarde, de verkregen kennis wel.

Als docent zult u genoeg weten om les te geven. Het geeft alleen geen waarborg om aan de slag te gaan in het reguliere onderwijs. Het gebeurt wel vaak dat afgestudeerde docenten van bijvoorbeeld de PABO een verdieping volgen bij Crejat.

Ik heb een les gemist, kan ik deze op een andere dag inhalen?

Het is niet gebruikelijk om een gemiste les op een andere dag in te halen.
De gemiste lesstof en het huiswerk kunt u krijgen via uw medestudenten of de docent.
In uitzonderlijke gevallen en in goed overleg met de docent kan het wel eens voorkomen om een les bij een andere groep in te halen.

Administratieve vragen
Ik wil me inschrijven voor een opleiding en een cursus/workshop. Waarom kan ik niet kiezen voor termijnbetaling?

Termijnbetalingen zijn alleen mogelijk bij de opleidingen.
Wanneer u zich via de website inschrijft voor een opleiding én een cursus/workshop, vervalt de optie voor termijnbetaling omdat dit voor een cursus/workshop niet mogelijk is.

 

U kunt het volgende doen:
1. U schrijft zich voor beide lessen tegelijk in, kiest voor bankoverschrijving en geeft in het “Extra informatie” vak aan dat u de opleiding in termijnen wilt betalen. Vermeldt hierbij wel u IBAN en naam van de rekeninghouder.

2. U schrijft zich apart in via de website voor de opleiding en apart voor de cursus/workshop.

 

Helaas is het op het moment technisch niet mogelijk dit anders op te lossen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen via iDeal, Bankoverschrijving, 2 Termijnen – automatische incasso of 4 Termijnen – automatische incasso

 

Wanneer u heeft aangegeven om de opleiding in termijnen te betalen, vindt de betaling plaats d.m.v. automatische incasso.
Het eerste termijn zal per jaar ongeveer 4 weken voor de start van het schooljaar van uw rekening worden afgeschreven.
Heeft u gekozen voor twee termijnen, dan zal het tweede termijn zal per jaar halverwege het schooljaar van uw rekening worden afgeschreven (eind december).
Heeft u gekozen voor vier termijnen, dan zal het tweede termijn november, het derde termijn eind januari en het vierde termijn eind maart van uw rekening worden afgeschreven.

 

Uitgebreide informatie over betalingen kunt u lezen in de voorwaarden.

Wanneer vindt de incasso plaats bij termijnbetalingen?

Het eerste termijn zal per jaar ongeveer 4 weken voor de start van het schooljaar van uw rekening worden afgeschreven.
Heeft u gekozen voor twee termijnen, dan zal het tweede termijn zal per jaar halverwege het schooljaar van uw rekening worden afgeschreven (eind december).
Heeft u gekozen voor vier termijnen, dan zal het tweede termijn november, het derde termijn eind januari en het vierde termijn eind maart van uw rekening worden afgeschreven.

Ik wil de opleiding niet afmaken. Hoe kan ik afzeggen?

AFMELDEN voor de basis-opleidingen kan alleen per jaar.

U doet dit schriftelijk of per e-mail tot één maand voor aanvang van het betreffende jaar.
U ontvangt reeds betaalde lesgelden voor het komende jaar retour.
Er wordt € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.

Mijn werkgever betaalt de opleiding, kan de factuur direct naar mijn werkgever worden gestuurd?

Wanneer uw werkgever de opleiding voor u betaalt kunt u bij de inschrijving in het vak “EXTRA INFORMATIE” de gegevens van uw werkgever noteren. Bij de betaalmogelijkheden kiest u voor “Bankoverschrijving”, dan sturen wij de factuur direct naar uw werkgever.

Ik heb me ingeschreven, maar wil/kan toch niet meedoen. Hoe kan ik opzeggen?

Van uw kant opzeggen kan alleen schriftelijk of per e-mail tot één maand voor aanvang van de lessen. U krijgt restitutie van betaalde lesgelden. Bij opzeggen ná die tijd is de deelnemer het gehele bedrag verschuldigd.

Bij opzeggen wordt altijd € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.

Tussentijdse beëindiging van deelname aan de lessen geeft geen recht op teruggave van een deel van het cursusgeld. Tijdelijke onderbreking, met eventueel op een later tijdstip her-instromen is mogelijk. In dat geval blijven betaalde gelden tot één schooljaar na onderbreking staan. Dit gaat niet automatisch bij het beëindigen van de opleiding. Hierover wordt met de betrokkenen een schriftelijke afspraak gemaakt. Deze regeling is persoonsgebonden en niet overdraagbaar naar andere personen. Er wordt € 10,- administratiekosten in rekening gebracht.